Відділ освіти Софіївської районної державної адміністрації
 Новоюлівська загальноосвітня школа I-III ступенів
Районний семінар для заступників директора школи
Електронне освітнє середовище школи
4 квітня 2012 року
Потреба сучасної школи в ІТ-спеціалістах

Задорожній М.І.,
вчитель-методист, вчитель фізики, математики та інформатики 

  14.03.2012 Потреба сучасної школи в ІТ-спеціалістах. Багато років про інформаційні технології навчання більше говорили, ніж робили. Вчителі-предметники проходили курси, одержували сертифікати, але сьогодні більшість з них залишились безпорадними перед сучасними вимогами по використанню ІКТ в навчальному процесі. Вчителі витрачають години часу на підготовку достатньо простих речей і постійно задають собі та один одному запитання: "А для чого це потрібно?"

  - Вирішення цієї проблеми слід починати з розуміння того, що інформаційні технології прийшли в школу назавжди, це не чергова рекламна кампанія.
  - Вчитель, який не володіє на професійному рівні інформаційними технологіями, в сучасній школі не має майбутнього.
  - Вчителю для ефективного використання ІКТ необхідно створити умови: вільний доступ до комп'ютерів та Інтернету, надійну роботу обладнання та програмного забезпечення - це можуть забезпечити лише професійно підготовлені спеціалісти в оплачений робочий час.
  - Висока ефективність ІКТ можлива лише при колективній роботі вчителів, що знову ж таки вимагає від вчителів високого рівня підготовки в галузі ІКТ.

До недавнього часу комп'ютерний клас школи використовувався в більшості своїй для проведення уроків інформатики. Вчитель інформатики виконував роботи по обслуговуванню ПК для самого себе і це нікого не турбувало. Об'єм такої роботи був невеликий, її приходилось виконувати епізодично. Досвід роботи в 2011 році та зараз показує, що кілька годин роботи по обслуговуванню ПК щодня явно недостатньо для забезпечення умов роботи всього колективу школи - вчителів та учнів. Тим більше, цю роботу неможливо виконувати за рахунок уроків чи інших обов'язків. Потреба сучасної школи в ІТ-спеціалістах систематизована в таблиці.

Секретар Інженер по ремонту та обслуговування ПК Системний адміністратор Веб-майстер Заступник директора з інформаційних технологій навчання
 - завантаження та друк електронної пошти
 - підготовка та відправлення електронної пошти
 - набір та друк шкільних документів
 - ремонт та обслуговування комп'ютерів
 - обслуговування принтерів
 - обслуговування та монтаж обладнання локальної мережі школи
 - обслуговування мультимедійних пристроїв
 - обслуговування обладнання для підключення Інтернету
 -  установка та налагодження програмного забезпечення ПК
 - обслуговування антивірусних програм
 - обслуговування дискової та операційної систем ПК
 - управління роботою локальної мережі школи
 - створення та управління сайтами школи в локальній мережі та Інтернеті
 - створення та управління електронним освітнім середовищем школи
 - створення веб-сторінок для сайтів школи 
 - навчання вчителів з інформаційних технологій
 - управління процесом впровадження інформаційних технологій в навчально-виховну роботу школи та вчителів
 - робота з програмою КУРС-школа 
Цю технічну роботу, як правило, виконує адміністрація школи, за рахунок виконання своїх прямих службових обов'язків по управлінню навчальним процесом та діяльністю школи  Цю роботу, як правило, виконують вчителі інформатики, за рахунок свого вільного часу та уроків. Заховатись від цієї роботи неможливо, бо майже кожного дня в кабінет вчителя інформатики серед уроку влітає хтось з вчителів і кричить: "Караул - комп'ютер не хоче!". Цю роботу, як правило, ніхто не виконує системно, тому ефективність застосування ІКТ часто буває мінімальна чи навіть негативна.

Розробка та управління сайтом Задорожній М.І. 2012